De therapie is van start!

8 januari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Gisterochtend hadden we een informatie bijeenkomst, waar werd uitgelegd hoe het programma eruit zag en welke workshops je kon volgen. Daarna hebben we even geluncht op het strand.

Om half 1 hadden we het intake gesprek; waarin onder andere de doelen voor Tjisse werden besproken. Toen het tijd was om te starten Tjisse bij Stephanie en Marie achter gelaten, hij vond het even niet zo leuk dat wij allemaal weg gingen en liet dit dan ook goed horen. Stephanie is zijn vaste therapeut deze 2 weken en Marie de assistent trainer. Stephanie is logopedist.

we hoorden later dat tjisse vrij snel  ontspande. Het pak aan om te zwemmen met de dolfijnen vond hij wat gek, grappig, maar na wat voordoen vanuit hun heeft hij dit aangetrokken.

toen ze buiten kwamen was er net een dikke plensbui. dat kan dus ook op Curaçao.. de voorspelling was dat dit nog wel even ging duren dus ze gingen toch naar het dok naar dolfijn Kanoa. Tjisse houdt alleen niet van regen op z’n hoofd, dus hield een handdoek over zich heen. Op het dok zat een dakje en hij wilde daar niet onder vandaan. Vanaf daar heeft hij Kanoa geaaid, naar hem gezwaaid, kusjes gegeven en een bal gegooid. Ondanks de regen vond hij dat wel heel leuk. Hij wilde het water niet in, en Stéphanie koos ervoor om dit zo te laten. Foto’s maken was bijna onmogelijk door het weer, we hebben wel een paar filmpjes kunnen maken. 🙈

ondertussen konden Herre en Anna-Lynn bij Laura terecht. Ze hebben er gespeeld /geknutseld en spelletje gedaan. Dat vonden ze erg leuk!

Na de therapie was de hoosbui al snel opgehouden (hoe is het mogelijk) en zijn we de rest van de middag op het strand gebleven. Weer terug in het huis even zwemmen/gegeten en kindjes op bed gebracht.

Vanochtend leek het weer al beter te zijn, hopelijk niet weer een dikke bui om 13 uur!

we waren mooi op tijd vertrokken, er kan in de straat er naartoe nog wel eens file staan en we wilden niet te laat komen. We zijn eerst nog rondje door het sea aquarium gelopen, wat vissen bekeken en toen naar het kantoor van cdtc gelopen.

Stephanie en Marie kwamen Tjisse ophalen en hij liep lachend met ze mee, hij had er zin in! Anna-Lynn werd ondertussen opgehaald door Laura. Herre is net wat te jong voor het programma maar omdat er weinig kinderen zijn deze weken mocht hij het tweede uurtje mee naar het strand, dan kwamen ze hem ophalen.

Na een half uurtje kwam Tjisse gekleed in z’n wetsuit lachend naar buiten; hij kon niet wachten. Die lach is eigenlijk niet meer van z’n gezicht gegaan.. hij vond het wel wat spannend het water in bij Kanoa, wat zich uitte in lachen en beetje tegenhouden. Maar eenmaal zover genoot hij zo van zijn aanwezigheid in het water. Knuffelen met Kanoa, bal gooien, aaien op buik en rug, visje geven, hij deed het allemaal. Zo knap bij zo’n grote dolfijn. En alles met een big smile. Stephanie is ook top, zo lief en vrolijk aan het werk met Tjisse, ze hebben gelijk een klik samen.

nadat ze gedoucht hadden, volgde er een nabespreking van de dag. Tjisse hielp nog even met de assistent om de spullen op te ruimen. De therapeut is positief over hoe Tjisse zich ontwikkelt en wat hij laat zien, leuk om vanuit haar te horen hoe de therapie is gegaan en waarmee ze gewerkt hebben.

Ondertussen kwamen Herre en Anna-Lynn terug van het strand, ze hadden het ook leuk gehad! We hebben daarna even een ijsje gehaald op het terras.

Om 16 uur was er een ‘happy hour’, een ontmoeting met alle andere ouders van therapie kinderen en alle therapeuten, assistenten en dolfijn trainers. Dit was wel even gezellig en leuk om andere mensen te spreken die dit traject zijn ingegaan. En die therapeuten zijn allemaal erg aardig en maken met de kinderen een leuk contact.

Tjisse was erg moe van vandaag, heeft veel indruk gemaakt allemaal. Dus na het eten lekker op bed gegaan; we kijken uit naar morgen!

Anna-Lynn heeft ook veel zin in morgen, het is dok dag wat betekent dat ze bij Tjisse op het dok mag! Dus ook aaien/knuffelen met Kanoa. Herre mag ook mee, hij zegt nu dat hij wel wil maar het is en blijft een peutertje dus kan morgen zomaar anders zijn. 😂

1. Janwillem:
    8 januari 2020
    Geweldig om dit te lezen en dat Tjisse het leuk vindt!
  2. Sandra Steneker:
    Wat mooi om te lezen!!
    Super!
  5. Martha:
    8 januari 2020
    Wat fijn voor Tjisse dat hij het leuk vindt. Is voor jullie ook mooi meegenomen dat het goed gaat met de therapie. Succes maar weer vandaag met alles.
  6. Femmigje:
    Hallo allemaal
    Wat een super mooi verhaal,Heel Speciaal allemaal.
    Veel plezier en Succes Tjisse.Groejes daar.
  7. Tamara:
    8 januari 2020
    Wauw wat leuk om allemaal te lezen en fijn dat het zo goed al gaat!
  8. Fimke:
    8 januari 2020
    Wat mooi dat het zo goed gaat mooie foto's.
  9. Anne:
    8 januari 2020
    Wauw! Wat dapper van Tjisse zeg! Het zijn echt grote dieren he :) En fijn dat de andere twee kids ook zo worden meegenomen in een programma! Toi toi toi!
  10. Linda:
    8 januari 2020
    Wat fijn om via deze weg met jullie mee te kijken en te zien wat jullie doen. Het ziet er allemaal erg goed uit!!
  11. Yvonne (Lynn):
    9 januari 2020
    Wauw!! Wat prachtig om te zien!
    Super stoer van Tjisse!
    Wat leuk om jullie zo te volgen!
    Heel veel succes en plezier nog!
  12. Grietsje:
    10 januari 2020
    Heel erg fijn dat Tjisse nu al zo geniet vd therapie. Prachtige foto’s die ons ook een impressie geven hoe alles daar gaat.