Bon dia!

12 januari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Het is nu zondagochtend, lekker dat we vandaag niks hoeven. Lekker uitslapen, beetje omhangen. En vanmiddag misschien even leuk strandje opzoeken.

Vrijdag zouden we een gesprek met een psycholoog hebben alleen ze was ziek dus dat wordt naar volgende week verplaatst.

Er stond veel wind en er waren hoge golven tijdens de therapie, het water was ook een stukje kouder. Tjisse was goed aan het werk, maar dwaalde ook af en toe wat af. Stephanie moest door de stroming flink zwemmen om bij het dok te blijven.

Bij het nabespreken vertelde ze dat het van te voren bij de therapie binnen erg goed ging. Tjisse had verschillende woordjes heel duidelijk gezegd! Ook in het water hadden ze de keuze mogelijkheden uitgebreid en dat ging ook goed. Nog even besproken hoe dat gelukt was en wat we daarvan mee kunnen nemen naar Nederland.

We hebben ook geëvalueerd hoe het tot nu toe gaat omdat we op de helft van de therapie zitten. We zijn zeer tevreden over het programma en de begeleiding van Tjisse dus afgesproken dat we op deze voet verder gaan.

Tjisse loopt vaak op zijn tenen, hier hebben we ook wat tips voor gekregen, evt in Nederland aangepaste zolen in de schoenen. Ook oefenen ze met gewichtjes aan zijn enkels om hem zo meer op de platte voet te laten lopen.

Zaterdagochtend hadden we een uitje speciaal voor Anna-Lynn gepland. Ze vindt het soms wel lastig dat Tjisse alle dagen met Kanoa mag zwemmen en zij niet. Dus voor haar stond het zwemmen en wandelen met paarden op het programma! Via de mail hadden we een afspraak gemaakt bij pippis opvang. We hebben heerlijk gezwommen en gewandeld met de paarden. Anna-Lynn en wij hebben genoten.

‘s Middags stond het volgende al op de planning; een jetski tour met snorkelen. Heel gaaf om te doen, anna-Lynn wilde ook graag mee maar denk niet dat ze ooit weer op een jet-ski komt 😂 Door de harde wind waren er beste hoge golven, met daarbij een flinke zoute douche in ogen en mond, kan je je vast bedenken dat dat geen pretje is. Maar wel heel stoer dat ze mee is geweest!

Tjisse en Herre zijn zaterdag bij beppe thuis gebleven. Tjisse is niet helemaal fit, dus hopelijk knapt hij snel weer op. Zwemmen wil hij altijd wel; helaas schaafde hij eind vd middag over de bodem met z’n teen, met als gevolg stukje van z’n nagel. Hij heeft een zeer hoge pijngrens dus huilen doet hij bijna nooit met pijn, maar het ziet er wel wat pijnlijk uit.

Fijne zondag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sjoukje:
    12 januari 2020
    Weer een prachtig verslag fijne zondag gr,😘
  2. Grietsje:
    12 januari 2020
    Fijn dat er nu ook een prachtig uitje voor Anna-Lynn kon worden geregeld ☺️ Hopelijk gaat Tjisse nu niet ziek worden, en is de pijn aan zijn voet voor hem geen belemmering om morgen weer te genieten van de dolfijnen.
  3. Eeke:
    12 januari 2020
    Wat super! Duidelijke woordjes! Jullie sprongen vast een gat in de lucht. En een beetje "speciale" aandacht voor Anna-Lynn, wat heerlijk. Hopelijk een goed gesprek met de psycholoog volgende week. Het ziet er allemaal leuk uit op de foto's. Veel plezier nog🐬🌞
  4. Cathrien:
    13 januari 2020
    Wat leuk om zo met jullie een beetje mee te kunnen beleven!
  5. Ilsa:
    14 januari 2020
    Fijn dat het allemaal zo goed gaat! Hopelijk is Tjisse niet ziek geworden! Succes nog daar en lekker genieten van t mooie eiland! Groetjes ons!