Even bijpraten

15 januari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Inmiddels is het alweer woensdagochtend, vandaag is de 8e therapiedag. Ik zal nog even vertellen over hoe het afgelopen dagen is gegaan.

zondagmiddag zijn we naar de andere kant van het eiland gereden, Westpunt. Je kon daar snorkelen met zeeschildpadden, hoe leuk is dat! Anna-Lynn haar eerste snorkel ervaring en gelijk een hele mooie, ze zwommen heel dicht langs en onder je, heel bijzonder. Tjisse wil geen duikbril op maar heeft ze samen met Herre  vanaf de kant bewonderd.

Maandag was het weer tijd voor therapie. We hadden Tjisse die ochtend al een aantal keer voorbereid dat we weer naar Kanoa en Stephanie toe gingen, en hij was daar al niet zo enthousiast over. Maar bij vertrek moest hij heel hard huilen en gillen, hij had er duidelijk geen trek in. Ook daar aangekomen bleef hij huilen. Kort aan Stephanie overgedragen en ze gingen starten met de therapie.

met gewichtjes aan zijn enkels kwamen ze na een half uurtje naar buiten gelopen. In het water was Tjisse wat afwezig, Stephanie probeerde op verschillende manier hem erbij te krijgen. Na het maken van een snelle ronde met Kanoa ging het beter. Hij was wel heel ontspannen in het water.

Na afloop vertelde Stephanie dat hij binnen zeer weinig kon verdragen, het was snel te veel dus ze hebben gedaan wat kon. Hij vindt het daar heel fijn om onder een zware deken te zitten en dat had hij bij binnenkomst dan ook meteen gedaan. Hier reguleert hij zijn emoties mee, dit is dus ook iets wat we thuis willen gaan aanschaffen.

We zouden een boottocht gaan doen maar door de harde wind ging deze niet door en is verplaatst naar woensdag. We zijn toen even naar Willemstad gereden. Tjisse had al snel in de gaten dat we niet naar huis reden dus begon weer heel hard te huilen. Geen succes daar met hem dus Berend is naar huis gegaan en wij hebben even geshopt.

Dinsdag ging de therapie goed, Tjisse was heel ontspannen en maakte heel bewust keuzes in wat hij wilde doen met Kanoa. Hij koos driemaal om te knuffelen en kusjes geven, dit deed hij dan ook met veel plezier.  We hebben tijdens de therapie een gesprek met de psycholoog gehad en nog wat handvaten gekregen hoe we beste met frustraties van Tjisse kunnen omgaan.

Na de therapie nog even op het strand geweest, kids in zand en speeltuintje gespeeld en wij lekker op het terrasje. Nog genoten van een heerlijke massage en daarna weer naar huis.

Het therapie programma vraagt veel van Tjisse en we merken dat nu we in de tweede week zitten, Tjisse sneller overprikkeld is. Slapen gaat ook moeizaam, hij komt ‘s avonds pas laat in slaap. Al met al gebeurd er veel met ons mannetje maar we zijn super trots op hoe hij het allemaal doet 🍀

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jacob:
    🍀🍀
  2. Sjoukje:
    15 januari 2020
    Nog maar even genieten groetsjesdaar!
  3. Martha:
    15 januari 2020
    Snap dat het veel vergt van Tjisse, maar toch bijzonder dat hij het allemaal wel doet.
    Nog veel succes daar de komende dagen.
  4. Denise:
    15 januari 2020
    Knap hoor! Heftig voor Tjisse en voor jullie! Zet m op daar!
  5. Lotte:
    😘😘
  6. Akkelien:
    😘

Ik heb thuis een verzwaringsdeken liggen. Ik gebruik hem niet meer en is nog als nieuw..

Nog veel plezier daar en succes met tjisse zijn therapie.
  7. Grietsje:
    15 januari 2020
    Begrijpelijk dat Tjisse eens geen zin heeft gelukkig ging het dinsdag alweer een stuk beter. Geniet ze daar nog op het prachtige Curaçao
  8. Carline:
    16 januari 2020
    Zo knap van Tjisse ✨☺️
  9. Ingrid:
    16 januari 2020
    Houd vol en probeer ook te genieten, hoe zwaar het soms ook is.
  10. Margriet:
    19 januari 2020
    Zo te lezen is het heel intensief voor Tjisse. Knap van hem hoor. Mooi om jullie zo te volgen.
    Succes nog met de therapie en geniet nog van alles om jullie heen en elkaar.
    Veel liefs van ons