De therapie is afgelopen, nog een weekje vakantie

19 januari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Tjisse heeft woensdag en donderdag tijdens de therapie genoten van het contact met Kanoa. Hij heeft veel geknuffeld en kusjes aan hem gegeven. (Heb wat foto’s toegevoegd)

Woensdagavond hebben we een boottocht gemaakt met de Pelican expres. Het waaide nogal hard dus er waren veel hoge golven. Het was een ‘bumpy ride’ zullen we maar zeggen. Anna-Lynn vond het de heen weg dan ook niet zo leuk, je moest je dan ook goed vasthouden. De herinnering aan de jet ski’s zat nog vers in haar geheugen 🤭

Donderdag werden we bij Laura uitgenodigd, met slingers om gingen we huppelend naar de groepsruimte. Anna-Lynn heeft laten zien waar ze afgelopen week aan gewerkt heeft. Ook moesten we samen een droomeiland maken. Als verrassing hadden wij een briefje geschreven met daarin dat we als ouders trots op haar zijn en waar ze goed in is. Ze vond dit heel leuk. Ze had in haar boekje ook een paar vragen staan; waarom kan Tjisse niet praten? En waarom mag Tjisse wat vaker op de telefoon? kortom er gaat wel veel in haar koppie om. Oh ja ze wil met mij graag in bomen klimmen en met heit mee naar het werk; dat gaan we nog x regelen 😉

Vrijdag was dan de laatste dag en de afsluiting van een bijzondere periode. ‘s Ochtends hebben we nog een kleinigheidje voor alle betrokken therapeuten gehaald.

Tjisse was de gehele therapie flink aan het lachen, hij deed een lange snelle ronde en Kanoa ging ineens spontaan naar Tjisse toe en leek hem een kus te geven. De begeleiding gaf aan dat ze dat nog niet eerder hadden meegemaakt.. de klik was er dan ook echt tussen hun, hoe mooi is het dat je gewoon contact kan maken met een dolfijn zonder te hoeven praten. Dan is het contact met mensen toch wel veel ingewikkelder.

Na de therapie nog goed nagesproken en we hebben een fotoboekje gekregen en een usb stick met foto’s en film; die kunnen we thuis nog bewonderen.. we hebben de cadeautjes gegeven en van iedereen afscheid genomen. Nog even een foto met z’n allen en het was tijd om te gaan. Hopelijk tot ziens! Wij snappen heel goed dat er veel gezinnen zijn die nogmaals ernaartoe gaan. Het is erg jammer dat het zoveel geld kost en je niks vergoed krijgt..

Zaterdagochtend ben ik met Berend gaan duiken! Na een korte introductie gingen we al snel te water. Wat een mooie onderwaterwereld. Het ging eigenlijk heel erg goed, in mijn bril kwam wel telkens wat water en het lukte niet goed met de oefening die ik van te voren had geoefend om alles eruit te krijgen. Maar ineens zat mijn bril op 12 meter diepte helemaal vol water. Oh nee! Ik ben snel naar de dive master gezwommen en geseind dat ik naar boven wilde. Dit kan niet in 1x omdat je te diep bent. Maar in etappes zijn we naar boven gegaan en ik heb mijn ogen maar dicht gedaan want die zaten inmiddels vol zout water 🙈 gelukkig goed afgelopen, van bril gewisseld en daarna wederom gedoken en toen ging het goed.

‘s Middags zijn we nog even naar Jan thiel beach geweest en met voetjes in het zand op terras gezeten. Muziekje erbij, cocktailtje 👌

Herre had al wat gekke plekjes op z’n arm afgelopen dagen (nav openkrabben neven bulten. Helaas zijn die hier heel veel en zijn we allemaal al flink te grazen genomen.) vanochtend wist ik het zeker het is krentenbaard. Maar het is zondag, dus hoe kom ik bij een huisarts op zondag. De huisarts hier vlakbij gebeld en kreeg via een bandje het nummer van dienstdoende arts, maar toen ik die belde kreeg ik het antwoordapparaat. Ok.. en nu. Na heel wat Google werk had ik een adres gevonden van de dienstdoende apotheek die open was. Hier naartoe gereden met Herre en plekjes laten zien en dat ik er graag zalf voor wilde. Er stond toevallig een huisarts bij de balie om zelf af te rekenen en die bevestigde idd dat het krentenbaard was dus daar kwam een zalfje aan. Ging dat in Nederland maar zo makkelijk 😂 bij thuiskomst bleek Tjisse ook al een plekje te hebben dus snel smeren maar.

We zijn hier nog t/m vrijdag dus gaan nog lekker paar daagjes vakantie vieren 🎉

Fijne zondag!

1. Rinny Kort:
    19 januari 2020
    Prachtig om jullie verhalen te lezen.
    Nog een fijne (laatste) week!
  2. Femmigje:
    19 januari 2020
    Idd prachtig jullie reisverhalen gelezen te hebben ,nu maar lekker relaxen
    In de laatste week vakantie.(prachtige foto s)
    Groetjes femmigje.
  3. Sandra Steneker:
    Prachtig,nog een fijne vakantie
  4. Jose:
    19 januari 2020
    Geniet nog van een welverdiende vakantie, en bedankt voor het delen van jullie verhaal. Het is zeker jammer dat je dit niet 123 nog eens kunt doen, zou een speciaal potje voor moeten zijn.
  5. Martha:
    19 januari 2020
    Nog maar even heerlijk genieten van de komende vakantiedagen.veel plezier.
  6. Lieuwe:
    19 januari 2020
    Wat weer een prachtig reisverslag en foto.s.nog veel plezier en geniet ze..tot over 1 week.
  7. LUTSKE luinenburg_jonkman.:
    19 januari 2020
    Wat een mooi verslag.geniet nog maar lekker van jullie vakantie.
  8. Grietsje:
    19 januari 2020
    Wij vonden het heel erg fijn om jullie verslagen te mogen lezen. Geniet nog van deze laatste vakantiedagen. Een veilige thuisvlucht en dan mogen we vast genieten van jullie verhalen.
  9. Jacob:
    19 januari 2020
    Have fun de laatste week! De strooiauto’s rijden weer hoor🥶
  10. Annie:
    20 januari 2020
    Dank je wel voor jouw bijzondere therapie verslag. Nog veel plezier met z'n allen daar.
  11. Siemen en Monique:
    21 januari 2020
    Wat een bizondere ervaring zeg hopelijk gaan jullie daar nog veel aan hebben nog een fijne vakantie gewenst groetjes Siemen en monique
  12. Marleen Van Den Meerschaut:
    23 januari 2020
    Bedankt voor je verhalen! Fijne laatste dagen gewenst en ik wens jullie een goede terugreis met een rugzak vol prachtige ervaringen..
  13. Pytsje:
    23 januari 2020
    Mooi om te volgen Nog veel plezier de laatste dagen in het zonnige Curaçao 🌞😎 en goede reis terug ✈️