Even bijpraten

4 januari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Er zijn alweer 2 dagen om sinds mijn laatste update, dus hoog tijd weer voor een verhaaltje!

donderdagochtend heb ik gebeld met het autoverhuurbedrijf; ze waren 1 januari al om 13 uur dicht gegaan en hadden geen gegevens van ons om contact op te nemen. Heel apart want heb bij boeken wel alles ingevuld maar goed,  we konden de auto om half 11 ophalen. Maar toen we daar waren zaten er al mensen voor ons, 3 man personeel eromheen. We helpen jullie zometeen. Ok, relax we hebben vakantie. Eenmaal aan de beurt, bleek betaling met creditcard niet te lukken. Er moest een apparaat vanuit hun hoofdkantoor komen, we konden straks wel weer terug komen. Ehm nou nee we willen nu toch wel graag een auto. Het bleek toch te liggen aan onze kaart dus na telefoontje naar de Rabobank was dit opgelost. Dat we eerst 20 minuten in de wacht werden gezet geeft niks hoor, kost maar €2,50 per minuut 🤦🏻‍♀️

De auto werd gecontroleerd op krassen en deuken en dat werd genoteerd. We konden gaan! Eerst maar even boodschappen doen; met de auto gaat dat toch een stuk makkelijker 😃

Later in de middag zijn we naar het sea aquarium gereden, waar de dolfijntherapie maandag gaat beginnen. We mochten als deelnemers zo doorlopen dus we hebben de eerste dolfijnen show gezien! En wat dolfijnen bekeken die daar rond zwommen. Wat een mooie beesten zijn dat toch!

Daarna nog even naar mambo beach gelopen, wat een mooie plek! Leuke tentjes; tafels op het strand, lekker ijsje gegeten, voetjes in het water, echt vakantie gevoel!

s ochtends zijn we allemaal best vroeg wakker dus s avonds gaan we ook niet al te laat op bed.  Je wordt best wel moe van het relaxen 😂 zal ook wel met de temperatuur te maken hebben.

gisterochtend gingen Berend en Mark te duiken. Ze hebben hun zwembad lessen en theorie al in Nederland gedaan en moeten nu nog 4 duiken maken voor hun brevet. Wij zijn met de auto gaan toeren over het eiland. Leuk om de diversiteit van het eiland te zien, van villa’s tot krotten, zwerfhonden tot leguanen, Mac Donalds tot only winkels. bijzondere gewaarwording dat je moet remmen voor een overstekende leguaan. 🤭  oh ja we zijn nog langs flamingo’s gereden, Herre sliep toen en de terugweg waren ze weg maar die gaan we een andere keer nog even opzoeken.

Uiteindelijk beland bij porto Marie; waar varkens  op het strand kunnen zitten. Het was erg druk dus geen varkentje gezien. Wel lekker gezwommen, wat een mooie heldere zee!

Op de terugweg nog even langs een supermarkt gereden; een plaatselijke dit keer. Hier vond je met name jumbo producten.

We kregen gisteren de mail met indeling voor de therapie, we hadden gehoopt op vroeg in de ochtend; maar we zijn ingedeeld op tijdstip 13-15 uur en Stephanie is zijn therapeut. Dat vindt zijn weg ook wel weer, we weten ook nog niet hoe intensief het voor Tjisse zal gaan zijn.

Maandagochtend is er eerst een informatie bijeenkomst en dan om half 1 is het anamnese gesprek. We hebben heel veel gegevens al opgestuurd over Tjisse, dit is dan de mondelinge overdracht voor de start van de therapie. We zijn heel benieuwd!

In de mail stond ook dat eind volgende week de familie swim is, we mogen dan zelf ervaren hoe het is om met een dolfijn te zwemmen... 🙌

tot snel!

1. Janwillem:
    4 januari 2020
    Geniet ervan! Een aantal plekken komen ons bekend voor van onze huwelijksreis!
  2. Femmigje:
    4 januari 2020
    Leuk zo horen een prettig verblijf op curacao,Tjisse veel plezier en succes met dolfijnen zwemmen .
  3. Martha:
    4 januari 2020
    Ik denk dat jullie wel genieten daar en succes maandag met de dolfijnen therapie voor Tjisse.
  4. Sjoukje:
    4 januari 2020
    Prachtig zo te horen genietze met zijn allen!gr
  5. Lieuwe:
    4 januari 2020
    Weer een prachtig verslag .geniet ze.voor berend en mark.geniet van de onderwaterwereld.is ook heel mooi
  6. Gertina:
    4 januari 2020
    Wat weer een leuk verhaal!! Suc6 maandag met de therapie.
    (Michiel en ik vliegen binnenkort ook naar Curaçao voor 8dagen, super zin in)
  7. Jacob:
    4 januari 2020
    Have fun in the sun🌞🐬 (marlies) iets met een dubbel account
  8. Marleen Van Den Meerschaut:
    4 januari 2020
    Een aantal weken geleden vertelde jij het bijzondere verhaal over jou mooie zoon. Misschien geeft het wat rust nu er wat meer duidelijkheid is over het ‘syndroom’. Hij is uniek en volgens mij mag hij dat bij jullie ook gewoon zijn.. veel plezier de komende dagen met de dolfijntherapie, ik wens jullie nog een fijne vakantie samen!
    Groeten Marleen, die zonder pinpas graag winkelt ;)
  9. Grietsje:
    4 januari 2020
    Weer een mooi verslag van jullie reis in Curaçao.Tjisse maandag veel succes met de dolfijnentherapie, ik hoop dat hij het leuk gaat vinden.
  10. Tiny:
    4 januari 2020
    Heel benieuwd hoe Tjisse alles gaat vinden.
  11. Tryntsje de Vries - van der Wal:
    5 januari 2020
    Wat een mooi verhaal. Van Lies hoorde ik dat jullie naar Curaçao voor therapie zijn. Heel veel succes en plezier gewenst
  12. Jannie Doop:
    5 januari 2020
    Een collega van mij heeft een aantal jaren geleden met zijn gezin de dolfijnentherapie 🐳gevolgd voor zijn dochter (Het Angelman syndroom). Ze hebben mooie reultaten 👌geboekt! Veel succes en geniet van de speciale tijd met elkaar. Gr. Jannie 🙋🏼‍♀️