Bon Bini!

1 januari 2020 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Na een heel kort nachtje vertrokken we gisteren om 6 uur in de ochtend naar Schiphol. Gelukkig hebben we een busje want jeetje, wat een spul sjouw je toch mee. 🙈

Bij het inchecken van de koffers moesten we even in de rij wachten, Tjisse vond dit wel lastig, wat doen we hier en waarom lopen die mensen niet door?

Het ging gelukkig redelijk snel, en daarna konden we ons melden bij de service balie voor een speciaal keycoard voor special need. Dit is nog niet zo lang geleden geïntroduceerd en alle mensen die op Schiphol werken weten dan dat er iets is met diegene wat je aan de buitenkant niet kan zien.

In theorie klinkt dat prachtig, in praktijk werkt dat toch anders. Bij de eerstvolgende controle van handbagage spraken ze hem aan, hij moest zijn vest en keycoard af doen en ging gewoon mee in normale protocol. Ze wisten niks van zo’n keycoard af. Ik heb het dus zelf even uitgelegd en ze hadden wel een beetje begrip, maar ze hielden er verder geen rekening mee. Herre z’n knuffel moest ook door de scan, even gefouilleerd worden, dit alles maakte het er niet gezelliger op. Daarna door naar de douane; Anna-Lynn werd even gecheckt; was je jarig vorige week? Leuke verjaardag gehad? Hoe weet die meneer dat allemaal mem?

Oh nee we waren een vest vergeten, even terug naar de beveiliging. Oeps er ligt ook nog een koffer. Als je met 8 mensen gaat, veel bagage, 3 kinderen ja dan moet je heel scherp zijn en constant tellen hebben we alle handbagage.

In de koffer zaten ‘verdachte spullen’ dus was aan de kant gelegd. Als je dan de douane beetje gek aan steekt door op de vraag; wat zit er in je koffer, te antwoorden met heel veel spullen, vinden ze dat niet heel grappig. Uiteindelijk bleek het spelletje halli galli (volledig onschuldig kinderspelletje met een bel) de boosdoener.

Toen iedereen weer verzameld was hebben de kids even gespeeld in een speel-vliegtuig en hebben wij een bakje gedronken.

Bij de gate ging het mooi vlot, we zaten al snel te plek en de kids vonden het best spannend en leuk! Tjisse vond het raampje bere interessant dus had al snel zijn plekje gekozen. De mannen voorin met de benen gestrekt en de vrouwen en kinderen opgepropt in de rijen erachter. Nee hoor viel mee; met kinderen naast je kun je wel beetje scheef zitten en regelmatig een wandelingetje dan is het 10 uren best vol te houden. Je zal ook wel moeten 😂

Toen de landing werd ingezet schoot Tjisse in de stress. Ik had het idee dat hij dacht dat de reis was afgelopen en we weer thuis waren. Hij wilde de riem niet om en moest huilen. Toen hij in de gaten had dat we ergens anders waren geland wilde hij zo snel mogelijk het vliegtuig uit. Dat werd ook mogelijk gemaakt door de crew gelukkig, zij wisten wel van hun ‘speciale’ passagier dus dat was heel fijn.

Door de douane ging mooi vlot en op het vliegveld zagen we al snel iemand met een bordje: dolphin therapy. We konden al snel vertrekken. Moeten jullie de verhuurder van het huis ook bellen? Nee hoor ze weten het vluchtnummer komt vast goed.

Na een klein half uurtje rijden kwamen we aan bij de villa; het zag er uit zoals op internet! Alleen... het hek was dicht en er was niemand. Alles uitgeprint behalve gegevens van het huis. Mijn telefoon was uit, dus ja wie moet je dan bellen? Gelukkig een behulpzame taxi chauffeur en na 20 minuten kwam er iemand om ons binnen te laten. En ja ik had even moeten bellen maar had dat dus niet goed gelezen 🙈

De kids doken bij aankomst gelijk het zwembad in. daarna nog even broodje gegeten genoten van een vuurwerkshow en daarna lekker slapen. Het was al met al wel half 10 voordat ze lagen; wat een toppers dat ze het zo lang hebben volgehouden.

We hebben zelf nog even doorgezet maar bleken toch te moe om oud en nieuw uit te zitten. Dus bij deze; happy new year! 🎉

Vanochtend 5 uur waren de jongens wakker, nog even geprobeerd of ze bij ons verder gingen slapen maar om half 7 bleken ze toch echt wakker.  eenmaal deuren open is dat ook geen straf; wat is het hier toch fijn ☀️

Het is nu 7 uur in de ochtend en Tjisse ligt er alweer in. Windje waait hier lekker in de tuin. Ik denk dat je heir wel een voorstelling van kunt maken :-)

We kunnen straks de huurauto ophalen en dan kunnen we zelf te touren over dit eiland. Tot snel!

1. Jacob:
    1 januari 2020
    Heerlijk🌞 de reis achter de rug , nu maar heerlijk genieten!
  2. Jacob:
    👍👍
  3. Fimke:
    1 januari 2020
    Heerlijk nu maar lekker van alles genieten
  4. Pytsje:
    1 januari 2020
    Heerlijk geniet er van Net al verhalen gehoord van je vader 😃😎🌞
  5. Akkelien:
    1 januari 2020
    Top! Dan nu maar lekker in de rust en genieten. Gr daar!
  6. Berendina:
    1 januari 2020
    De Vlucht gehaald ... nu genieten van alles wat komen gaat!
  7. Janneke:
    2 januari 2020
    Heerlijk zeg geniet ervan!!!
  8. Janwillem:
    Geniet ervan!
  9. Martha:
    2 januari 2020
    Heerlijk genieten nu ! Gelukkig is de reis voorspoedig verlopen met enkele kleine details.🛫🐬🏊‍♂️
  10. Grietsje:
    2 januari 2020
    Wat weer een goed verslag van jullie reis. Fijn dat de woning is goed gekeurd en dan nu verder daar gaan genieten wat op jullie pad komt
  11. Grietsje:
    2 januari 2020
    Geniet ze de komende weken. Ik wil graag op de mailinglijst komen te staan
  12. Jose:
    5 januari 2020
    De beste wensen voor 2020 en geniet van jullie prachtige, bijzondere reis!